Wednesday, April 1, 2015

Artigdoen / The Funny Bathroom


While driving through the Norwegian countryside, you sometimes come across wonderful treasures. I have for years wanted to share with you this hidden gem of a restroom. Yes, because it is a restroom. In a gas station. By a Norwegian road.

When I first discovered this unike place, I didn't really aknowledge the decoration, just that the tiny room was heavily and fully wallpapered with a 70's floral motiv. It was only while washing my hands that I saw the details of the wallpaper, surrounding me on every imaginable surface.

The first to guess the correct location, wins an enlargement of one of my pictures*.

Når du kjører gjennom det norske kulturlandskapet, dukker det av og til opp fantastiske skatter. Jeg har i mange år hatt lyst til å dele denne skjulte perlen av en do. Ja, for dette er en do. På en bensinstasjon. Langs en norsk vei. 

Da jeg først oppdaget dette unike stedet,tenkte jeg først ikke over dekoren, ikke annet enn at enn det bittelille rommet var ganske intenst og gjennomgående tapetsert, med 70-talls blomstermotiv. 
Det var først da jeg vasket hendene at jeg så detaljene på denne tapeten, som omga meg på alle tapetbare overflater.

Den første som kan si hvor dette er, vinner et valgfritt forstørret bilde*.










* Et av bildene i dette blogginnlegget. / One of the pictures in this blog entry.

No comments:

Post a Comment

I appreciate your comments!