Wednesday, March 25, 2009

Green Lake in March

Almost every day, I walk, and sometimes run, around Green Lake. 
I love this place, 
the quiet water, 
the different types of ducks either swimming or sleeping on the shore. 
Distant noise from the city 
Crisp morning air 
A little breeze
Soft rain, 
and sometimes the sun breaking through low clouds.
The trees are still bare, 
No other flowers yet but the clusters of daffodils on the side of the track.
The world is holding her breath
Waiting for Spring to enter
It's almost there...

Nesten hver dag går jeg, og noen ganger løper jeg, rundt Green Lake.
Jeg elsker dette stedet,
Det stille vannet,
De forskjellige endene som enten svømmer eller sover på kanten
Fjernt bråk fra byen
Frisk morgenluft
Litt vind
Mykt regn,
og noen ganger solen som bryter gjennom lave skyer.
Trærne er fortsatt bare,
ingen andre blomster enn klyngene med påskeliljer langs stien.
Hele verden holder pusten
Venter på at Våren skal komme
Det er hvert øyeblikk nå...














2 comments:

  1. Great post, I feel like I am there. I love the pictures too. It was great to see you last night, i can't wait to do it again.

    ReplyDelete
  2. Sjelefred. Det er det første ordet som faller meg inn når jeg leser teksten din og ser de vakre bildene. Samtidig den sitrende følelsen når man merker at naturen er på vent, bare et lite øyeblikk, før den eksploderer i årets ferske farger, i et hav av blomsterknopper og nysprunget løv. Fortsett som du har begynt, Kristine :-)

    ReplyDelete

I appreciate your comments!